Встановлюємо строки виплати заробітної плати

Автор: admin от 4-01-2019, 12:17, переглянули: 921

0

Встановлюємо строки виплати заробітної  плати  

 

           Нагадаємо, що строки виплати заробітної плати  врегульовано статтею 115 Кодексу Законів України про працю (далі – КЗпП).

 

         Строки виплати заробітної плати встановлюють колективним договором або нормативним актом роботодавця, погодженим із виборним органом первинної профспілкової організації чи іншим уповноваженим на представництво трудовим колективом органом (за відсутності таких органів — представниками, обраними й уповноваженими трудовим колективом).

      Заробітна плата виплачується працівникам регулярно в робочі дні y встановлені зазначеними документами строки. Однак така виплата має бути не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує 16 календарних днів, та не пізніше семи днів після закінчення періоду, за який здійснюється виплата.

         Якщо день виплати заробітної плати збігається з вихідним, святковим або неробочим днем, заробітна плата виплачується напередодні.

         Розмір заробітної плати за першу половину місяця також визначається зазначеними документами,  але не менше оплати за фактично відпрацьований час з розрахунку тарифної ставки (посадового окладу) працівника.

         Таким чином, граничні строки виплати зарплати - не пізніше 22 числа за першу половину поточного місяця, не пізніше 7 числа наступного місяця - за другу половину.

          Переліченими документами встановлюються конкретні строки виплати заробітної плати, наприклад 18 та 3 або 22 та 7 числа місяця.

          П. 2 ч. 1 ст. 29 КЗпП встановлено зобов’язаність роботодавця ознайомити працівника з колективним договором, в якому мають визначатись, в тому числі,  і строки виплати заробітної плати. Ст. 29 Закону України «Про оплату праці» передбачено повідомляти працівників ... про строки виплати заробітної плати.

          Вважаємо, що роботодавцеві доцільно мати підтвердження ознайомлення працівника під розпис із документами, що встановлюють строки виплати заробітної плати.

 

 

Старший інспектор Головного

управління Державної служби

України з питань праці в Одеській області                                  І.Б.Сорокін

 

 

Категорія: Главное управление Государственной службы Украины

 

До нас звертаються – ми відповідаємо

Автор: admin от 20-12-2018, 12:15, переглянули: 698

0

До нас звертаються – ми відповідаємо 

 


      Фізична особа – підприємець Галина Кудряшова  користуючись нагодою – проведенням Держпраці Всеукраїнського тижня права, вирішила привести у відповідність до чинного законодавства свої кадрові документи, для чого направила на консультацію до ст. інспектора ГУ Держпраці в Одеській області Сорокіна І.Б. бухгалтера.

       Підприємець одержав консультацію з питань так би мовити «осучаснення» трудових договорів між працівником і фізичною особою, яка використовує найману працю, які вона укладала ще в 2013 році. 4 працівники і досі працюють, але в трудових договорах, які затверджено наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 08.06.2001 р.№260, відсутні графи «строки виплати заробітної плати», п.6 передбачається зазначати відомості щодо тривалості та часу надання щорічної відпустки, але з 2013 р. минуло багато часу, місця для відміток про поточні відпустки просто не вистачає на бланку договору.

          Бухгалтеру Валентині Тирон було рекомендовано встановити строки виплати заробітної плати за погодженням с представником, обраним і уповноваженим трудовим колективом. Аналогічним чином підлягає погодженню з уповноваженим затверджений роботодавцем графік щорічних відпусток.

          На запитання роботодавця було роз’яснено порядок документального оформлення запровадження змінного режиму роботи працівників, формування системи оплати продавців, бухгалтера з встановленням тарифної ставки працівника першого розряду та кваліфікаційних (міжпосадових) співвідносин  тарифних ставок (посадових окладів).

         Окремо було обговорено питання неприпустимості допуску до роботи співробітників без оформлення з ними трудових відносин, вручено буклети з цих питань.

 

Ст.інспектор ГУ Держпраці

в Одеській області                                                     І.Сорокін

 

04840-62552

0973741562

 

Категорія: Главное управление Государственной службы Украины

 

Прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи. Хто може виконувати функції з ліквідації юридичної особи

Автор: admin от 19-11-2018, 09:29, переглянули: 917

0

Прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи. Хто може

виконувати функції з ліквідації юридичної особи

 

         Порядок припинення юридичної особи (зокрема, ліквідації) визначено статтями 104-112 Цивільного кодексу України (далі - ЦК).

          Юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників (ч.  ст.104 ЦК).

Юридична особа може ліквідуватися:

-         за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, зокрема у зв’язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;

-         за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, за позовом учасника юридичної особи або відповідного органу державної влади;

-         за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, — за позовом відповідного органу державної влади.

         Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до Цивільного кодексу  призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора (ч.3 ст.105 ЦК).

         До комісії з припинення юридичної особи або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи (абз.2 ч.3, ч.4 ст.105 ЦК). Якщо з позовом про ліквідацію юридичної особи звернувся орган державної влади, ліквідатором може бути призначений цей орган, якщо він наділений відповідними повноваженнями (ч.2 ст.110 ЦК).

          Таким чином, ліквідатором юридичної особи за рішенням її власників (засновників) може бути:

-         посадова особа підприємства, установи, організації (далі — організація). У цьому випадку в період проведення процедури припинення юридичної особи до дати звільнення з посади ліквідатор отримує заробітну плату, як штатний працівник організації. Одночасно він може працевлаштуватись до іншої організації за сумісництвом;

-         особа, яка не перебуває у трудових відносинах з організацією, що ліквідується, та надає послуги з ліквідації юридичної особи на підставі договору цивільно-правового характеру, що регулюється нормами ЦК. У цьому випадку трудовий договір з ліквідатором не укладається, а тому для нього немає жодних обмежень щодо укладання трудового договору за основним місцем роботи в іншій організації.

 

Старший інспектор Головного

Управління Державної служби

України з питань праці в Одеській області                                  І.Б.Сорокін

 

 

Категорія: Главное управление Государственной службы Украины

 

Питання трудових відносин під час реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації

Автор: admin от 25-10-2018, 12:32, переглянули: 840

0

Питання трудових відносин під час реформування

державних і комунальних друкованих засобів масової інформації

 

          Чинне законодавство встановлює певні гарантії  щодо захисту прав та інтересів  членів трудових колективів державних і комунальних друкованих засобів масової інформації, що реформуються.

          Найпоширенішим способом роздержавлення вважається вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу в суб’єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.

          Під час перетворення державні та комунальні підприємства – редакції ЗМІ припиняють своє існування. Замість них утворюються підприємства інших організаційно-правових форм, які засновані на власності його учасників.

          Виникає питання, що буде з працівниками державних або комунальних підприємств за результатами зазначених процесів, чи не припиняються у зв’язку з цим трудові відносини з ними, чи не підлягають вони звільненню.

          Ч.1 ст. 104 Цивільного кодексу України встановлено, що  юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників.

         

 

Категорія: Главное управление Государственной службы Украины

 

Працівника призивають на строкову військову службу: звільняємо чи увільняємо

Автор: admin от 22-10-2018, 15:17, переглянули: 1108

0

Працівника призивають на строкову військову службу: звільняємо чи увільняємо

 

ПИТАННЯ        Продовжується призов до Збройних Сил України для проходження строкової військової служби. Як правільно зробити у разі призову працівника: звільнити з роботи чи увільнити від роботи, адже мобілізації на даний час в Україні немає?

 

ВІДПОВІДЬ 

         Згідно з Указом Президента України від 15 лютого 2018 року № 33 «Про звільнення в запас військовослужбовців строкової служби, строки проведення чергових призовів та чергові призови громадян України на строкову військову службу у 2018 році» у жовтні-грудні 2018 року провадиться черговий призов громадян України на строкову військову службу.

          Стаття 119 Кодексу законів про працю України (далі — КЗпП) визначає гарантії для працівників на час виконання державних або громадських обов’язків. Так, «за працівниками, призваними на строкову військову службу, військову службу за призовом осіб офіцерського складу, військову службу за призовом під час мобілізації, на особливий період або прийнятими на військову службу за контрактом, у тому числі шляхом укладення нового контракту на проходження військової служби, під час дії особливого періоду на строк до його закінчення або до дня фактичного звільнення зберігаються місце роботи, посада і середній заробіток на підприємстві, в установі, організації, фермерському господарстві, сільськогосподарському виробничому кооперативі незалежно від підпорядкування та форми власності і у фізичних осіб - підприємців, у яких вони працювали на час призову».

         Отже, працівників, яких призивають на строкову військову службу у 2018 році, слід увільняти від роботи зі збереженням місця роботи, посади і середнього заробітку, керуючись частиною третьою статті 119 КЗпП.

 

 

Старший інспектор ГУ Державної служби  

України з питань праці в Одеській області                           І.Б.Сорокін

 

Т.в.о. військового комісара Ренійського

районного військового комісаріату                                        А.О.Можаєв

 

Категорія: Главное управление Государственной службы Украины