Учнів загальноосвітньої школи м. Рені поінформовано про трудові права неповнолітніх

Автор: admin от 14-12-2018, 11:24, посмотрело: 33

0

Учнів загальноосвітньої школи м. Рені поінформовано про трудові права неповнолітніх

 


          З нагоди відзначення Міжнародного дня права старший інспектор Головного управлінні Держпраці в Одеській області Ігор Сорокін долучився до проведення Всеукраїнського тижня права. На виконання Указу Президента України від 08.12.2018 р. №1149 «Про Всеукраїнський тиждень права», розпорядження Кабінету Міністрів України від 26.09.2018 р. №681-р «Про затвердження плану заходів з проведення у 2018 році Всеукраїнського тижня права» та наказу Держпраці від 01.10.2018 р. №94 «Про затвердження Плану заходів Державної служби України з питань праці з проведення у 2018 році Всеукраїнського тижня права» протягом 10-14 грудня заплановано проведення ряду превентивних заходів за участі фахівця Держпраці.

          Старший інспектор ГУ Держпраці в Одеській області Сорокін І.Б.  залучився до участі у проведенні Всеукраїнського тижня права і провів зі школярами Ренійської загальноосвітньої школи № 4 (10, 11 класи) лекції  «Реалізація і захист прав при використанні праці неповнолітніх».

          Учні дізналися, що неповнолітні, тобто особи, що не досягли вісімнадцяти років, у трудових правовідносинах прирівнюються у правах до повнолітніх. Для них  встановлюється скорочена тривалість робочого часу: для працівників віком від 16 до 18 років – 36 годин на тиждень, але  заробітна плата працівникам молодше вісімнадцяти років при скороченій тривалості щоденної роботи виплачується в такому самому розмірі, як працівникам відповідних категорій при повній тривалості щоденної роботи. Щорічні відпустки таким працівникам надаються у зручний для них час. Тривалість відпустки – 31 календарний день

          Інформаційно-роз’яснювальний захід супроводжувався роздаванням інформаційних буклетів щодо подолання не задекларованої праці.

 

Ст. інспектор ГУ Держпраці в Одеській області                І.Б.Сорокін

 

 

Категория: Главное управление Государственной службы Украины

 

Чи підвищувати мінімальні посадові оклади до 1921 грн. у зв’язку із підвищенням прожиткового мінімуму з 1 грудня 2018 року?

Автор: admin от 19-11-2018, 09:32, посмотрело: 208

0

Чи підвищувати мінімальні посадові оклади до 1921 грн. у зв’язку із підвищенням прожиткового мінімуму з 1 грудня 2018 року?

 

         У Законі України «Про Державний бюджет України на 2018 рік» від 07.12.2017 р.№2246 передбачено поступове зростання протягом року прожиткового мінімуму.

         З 1 грудня 2018 року розмір прожиткового мінімуму збільшується і становитиме:

         - 1853 грн. — загальний показник на одну особу з розрахунку на місяць;

         - 1626 грн. — для дітей віком до шести років;

         - 2027 грн. — для дітей віком від 6 до 18 років;

         - 1921 грн. — для працездатних осіб;  

         - 1497 грн. — для осіб, які втратили працездатність.

     Такий розмір прожиткового мінімуму буде чинний до 31.12.2018 р.

 

         Виникає питання: чи підвищувати мінімальні посадові оклади до 1921 грн. у зв’язку із підвищенням прожиткового мінімуму з 1 грудня.


         Ні, зростання прожиткового мінімуму не потребує підвищення мінімальних посадових окладів працівників.

         Нагадуємо, що статтею  6 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.1995 р.№ 108/95-ВР з 1 січня 2017 року було введено термін: «мінімальний посадовий оклад (тарифна ставка)», який  встановлюється у розмірі, не меншому за прожитковий мінімум, встановлений для працездатних осіб станом на 1 січня календарного року.

         У 2018 році – це 1762 грн.

        Тобто, мінімальний посадовий оклад у штатному розписі з 1 грудня залишається на рівні 1762 грн.

 

       Але якщо локальними нормативними актами, колективним, або трудовим  договорами передбачено, що мінімальний оклад (тарифна ставка) змінюється зі зростанням прожиткового мінімуму, то потрібно вносити зміни до штатного розпису, видавати накази про збільшення окладів конкретним працівникам.

 

Старший інспектор Головного

Управління Державної служби

України з питань праці в Одеській області                                  І.Б.Сорокін

 

Категория: Главное управление Государственной службы Украины

 

Прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи. Хто може виконувати функції з ліквідації юридичної особи

Автор: admin от 19-11-2018, 09:29, посмотрело: 94

0

Прийнято рішення про ліквідацію юридичної особи. Хто може

виконувати функції з ліквідації юридичної особи

 

         Порядок припинення юридичної особи (зокрема, ліквідації) визначено статтями 104-112 Цивільного кодексу України (далі - ЦК).

          Юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників (ч.  ст.104 ЦК).

Юридична особа може ліквідуватися:

-         за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, зокрема у зв’язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами;

-         за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи через допущені при її створенні порушення, які не можна усунути, за позовом учасника юридичної особи або відповідного органу державної влади;

-         за рішенням суду про ліквідацію юридичної особи в інших випадках, встановлених законом, — за позовом відповідного органу державної влади.

         Учасники юридичної особи, суд або орган, що прийняв рішення про припинення юридичної особи, відповідно до Цивільного кодексу  призначають комісію з припинення юридичної особи (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову комісії або ліквідатора (ч.3 ст.105 ЦК).

         До комісії з припинення юридичної особи або ліквідатора з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами юридичної особи. Голова комісії, її члени або ліквідатор юридичної особи представляють її у відносинах з третіми особами та виступають у суді від імені юридичної особи, яка припиняється. Виконання функцій комісії з припинення юридичної особи (комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії) може бути покладено на орган управління юридичної особи (абз.2 ч.3, ч.4 ст.105 ЦК). Якщо з позовом про ліквідацію юридичної особи звернувся орган державної влади, ліквідатором може бути призначений цей орган, якщо він наділений відповідними повноваженнями (ч.2 ст.110 ЦК).

          Таким чином, ліквідатором юридичної особи за рішенням її власників (засновників) може бути:

-         посадова особа підприємства, установи, організації (далі — організація). У цьому випадку в період проведення процедури припинення юридичної особи до дати звільнення з посади ліквідатор отримує заробітну плату, як штатний працівник організації. Одночасно він може працевлаштуватись до іншої організації за сумісництвом;

-         особа, яка не перебуває у трудових відносинах з організацією, що ліквідується, та надає послуги з ліквідації юридичної особи на підставі договору цивільно-правового характеру, що регулюється нормами ЦК. У цьому випадку трудовий договір з ліквідатором не укладається, а тому для нього немає жодних обмежень щодо укладання трудового договору за основним місцем роботи в іншій організації.

 

Старший інспектор Головного

Управління Державної служби

України з питань праці в Одеській області                                  І.Б.Сорокін

 

 

Категория: Главное управление Государственной службы Украины

 

Святкові, вихідні дні, перенесення робочих днів в грудні 2018 року

Автор: admin от 19-11-2018, 09:27, посмотрело: 108

0

Святкові, вихідні дні, перенесення робочих днів в грудні  2018 року

          Враховуючи положення ст. 73 КЗпП у 2018 році на підприємствах, в установах, організаціях робота не проводитиметься у святковій день 25 грудня 2018 року – Різдво Христове.

          З метою забезпечення раціонального використання робочого часу і створення сприятливих умов для святкування 25 грудня – Різдва Христового та у 2019 році 1 січня — Нового року,   Кабінет Міністрів України прийняв розпорядження від 11.01.2018 р. № 1-р  «Про перенесення робочих днів у 2018 році». 

         Документом рекомендовано у 2018 році для працівників підприємств, установ та організацій, яким установлено п’ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями (субота і неділя), перенести робочі дні з: понеділка 24 грудня на суботу 22 грудня; понеділка 31 грудня на суботу 29 грудня.

          В Розпорядженні зазначається, що перенесення робочих днів не спричинить зменшення тривалості робочого часу впродовж року, обсягів виробництва і надходжень податкових та обов’язкових платежів до бюджетів усіх рівнів і при цьому сприятиме створенню сприятливих умов для святкування у 2018 році 25 грудня – Різдва Христового та у 2019 році 1 січня – Нового року, а також дасть змогу громадянам заздалегідь планувати час відпочинку.

          У разі прийняття власником або уповноваженм ним органом (керівником) підприємства шляхом видання наказу чи іншого розпорядчого документа рішення про перенесення робочих днів вихідними будуть: 3 дні:  23, 24, 25 грудня, 3 дні: 30, 31 грудня 2018 року 1 січня 2019 року.

Таким чином, у грудні загалом буде:

  • календарних днів - 31;
  • робочих днів - 20;
  • вихідних та святкових днів – 11.

Напередодні святкових днів 22 грудня,  29 грудня -  робочий день скорочується на одну годину.

         Варто зауважити, що розпорядження про перенесення робочих днів носить рекомендаційний характер.


Ст.інспектор ГУ Державної служби

України з питань праці в Одеській області                    І.Б.Сорокін      

 

 

Категория: Главное управление Государственной службы Украины

 

Питання трудових відносин під час реформування державних і комунальних друкованих засобів масової інформації

Автор: admin от 25-10-2018, 12:32, посмотрело: 112

0

Питання трудових відносин під час реформування

державних і комунальних друкованих засобів масової інформації

 

          Чинне законодавство встановлює певні гарантії  щодо захисту прав та інтересів  членів трудових колективів державних і комунальних друкованих засобів масової інформації, що реформуються.

          Найпоширенішим способом роздержавлення вважається вихід органів державної влади, інших державних органів та органів місцевого самоврядування із складу засновників (співзасновників) друкованого засобу масової інформації та редакції з перетворенням редакції членами її трудового колективу в суб’єкт господарювання із збереженням назви, цільового призначення, мови видання і тематичної спрямованості друкованого засобу масової інформації.

          Під час перетворення державні та комунальні підприємства – редакції ЗМІ припиняють своє існування. Замість них утворюються підприємства інших організаційно-правових форм, які засновані на власності його учасників.

          Виникає питання, що буде з працівниками державних або комунальних підприємств за результатами зазначених процесів, чи не припиняються у зв’язку з цим трудові відносини з ними, чи не підлягають вони звільненню.

          Ч.1 ст. 104 Цивільного кодексу України встановлено, що  юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов’язки переходять до правонаступників.

         

 

Категория: Главное управление Государственной службы Украины

 
Назад Вперед